İNSAN İSMİ İLE-CİSMİ İLE DEĞİL, SIFATI, BİLGİSİ, YARARI İLE İNSANDIR. SIFAT MENSUFUNA TABİDİR. YANİ SIFAT ZAT’A BAĞLIDIR. ZAT’I ZAT YAPAN SIFATTIR.
Örneğin; Kiraz aacı zattır, isimdir. Asıl olan meyvesidir, kirazıdır. Ağacın kirazı olmazsa o ağaç odundur, gölgeliktir, yeşilliktir. Hz. Muhammed SAV. efendimiz de böyledir. Şimdi R.SAV.in denizden bir damla kabilinden zatane asıl sıfatını bizlere model, örnek olması için arzediyorum;
Hz. Muhammed SAV. son peygamberdir. Bütün kainatın insan, cin mahlukatın peygamberidir. R.SAV.’e mahsus güçlendirilmiş insanlardan farkı, üstün sıfatları vardır. Hatta dünya ve ahirette diğer peygamberlerden farklı üstünlükleri vardır. (Bakınız; Bakara Suresi ayet 253, sh.43)
Bir hatırlatma sadedinde R.SAV.in üstün sıfatlarından bazıları şunlardır;
1-Bütün kainata, tüm insanlığa gönderilmiştir. Peygamberliği hattı değil, satlı belki de belli bir millete değil, umuma gönderilmiştir. Geçmiş nebiler şimdi hayatta olsalardı, bizler gibi R.SAV.in ümmeti olacaklardı ki ahirette bu özellik ayrıca tecelli edecektir.
2-Allah cc. tarafından kendisinevahiy Cebrail ile bildirilen, gönderilen İslam dininin hükmü geçici -zamanla mekanla kayıtlı değil- kıyamete kadar geçerlidir.
3-İslam dininin hükmü genelde geçmiş peygamberlerin şeriatlarına ait hükümleri kaldırmış, Kur’an’da eski ilahi kitaplarda bulunan ayetler R.SAV.in şeriatındandır. Örneğin Tevrat’ta “bir insanı öldüren tüm insanları öldürmüştür. Bir kişiiy ihya eden canlı tutan tüm insanları diriltmiş gibidir” ayeti Kur’an’da da mevcuttur. (Maide 33. ayet, sh.112) Hırsızın elinin kesilmesi (Sarık) ayeti de öyledir. Kur’an’da mevcuttur. Bu ayetlerin hükmü Kur’an’da da vardır. Çünkü geçmiş peygamberlerin kitapları maalesef ayetleri değiştirilmiş ve kendi nefislerine göre yazılmıştır ki, bu Kur’an’da R.SAV.e açık ve net bildirilmiştir. Zaten genel kural olarak da bu ilahi kitapları Zebur, Tevrat, İncil sayfaları bozulmamış olsaydı ikinc ibir peygamber ve kitaba gerek olmazdı. Bu gerçek işin özünü teşkil etmektedir.
5-Diğer peygamberlerin ve şefaat ehlinin şefkatleri sınırlıdır. R.SAV.in şefaati ise umumidir. Bütün şefaatler yüce Allah’ın iznine bağlıdır. Ayetel Kürsi’de “Yeşfeu indehu illa biiznih” ayeti bunun temelidir.
6-Validesinden sünnetli ve göbeği kesilmiş olarak dğmuştur. R.SAV.in bildirdiğine göre Hz. Hatice, Hz. Fatma, Hz. Emine de doğduğu ve kadınlık halleri, lohusalık ve aybaşı olaylarından arınmışlardır. Hatta bazı kadınlarda da bu durumlar olmayabilir.
7-Güneşte gölgesi yere düşmezdi. Çünkü vücutu baştan aşağı nuddur, nurun gölgesi olmaz.
8-R.SAV. önünden gördüğü gibi arkasından gelenleri de görürdü. Bu bir mucizedir.
9-Ayaklarını kuma bassa iz olmazdı.
10-Üzerine sinek, pire vs gibi böcekler konmazdı.
11-Asla hamamcı olmaz, çünkü ona şeytan ilişemezdi.
12-Üzerinde onu koruyan her an bir bulut bulunurdu.
13-Ümmetine nafile olan teheccüd, evvabin, kuşluk namazları R.SAV.e vaciptir.
14-Diğer peygamberlerin şeriatında olmayan bazı kolaylıklar R.SAV.e verilmişti. (Su bulunmayınca teyemmüm mes üzerine mest) gibi.
15-Uyusa dahi abdestini bozacak bir arıza olmazdı.
İbrahim A.S.nin oğlu İsmail A.S.in neslindendir. Diğer peygamberler beni İsrail olanlar İshak A.S.in neslindendir. Bir ara not: Hz. İbrahim R.SAV.den sonra kainatın en cömert insanıdır. Ömrü boyunca tek başına hiç yemek yemezdi. Hiç kimseyi bulamasa da hayvanları, kedi, köpek misafir ederdi, onlarla beraber yerdi.
(SÜRECEK)